Informatii publice

ANUNT 1353 - Anunt de Participare - Achizitie Servicii Paza

ANUNȚ DE PARTICIPARE

Nr.: 1353 / 05.02.2025

DIRECTIA DE DEZVOLTARE SERVICII PUBLICE  Focșani, str.Comisia Centrala, nr.80A , în calitate de autoritate contractantă,  intenționează să încheie Acord – cadru/să atribuie Contracte subsecvente în vederea  prestării Serviciilor de pază și monitorizare, pentru  asigurarea   integrității   bunurilor  și valorilor   DDSP  Focșani,   precum  și prevenirea producerii  unor  evenimente  deosebite, pe raza  Municipiului Focșani , respectiv:  

  • 1 post supraveghere permanentă - 24 de ore din 24 de ore în Cimitir Nordic;
  • 1 post supraveghere permanentă - 24 de ore din 24 de ore în Cimitir Sudic;
  • 1 post supraveghere permanentă - 24 de ore din 24 de ore în Parcul Schuman;
  • 3 posturi supraveghere permanentă - 24 de ore din 24 de ore în Piața Unirii, Grădina Publică și Piațeta Balada;
  • 2 posturi supraveghere permanentă - 24 de ore din 24 de ore în Parc Bălcescu;
  • 1 post supraveghere 8 ore - loc joacă Longinescu;
  • 1 post supraveghere 8 ore - loc joacă Bârsei;
  • 1 post supraveghere 8 ore - loc joacă Teiului;
  • 1 post supraveghere 8 ore - loc joacă Aleea 1 Iunie;
  • 1 post supraveghere 4 ore - loc joacă Peneș Curcanu;
  • 1 post supraveghere 4 ore - loc joacă Direcția Silvică;
  • 1 post supraveghere 4 ore - loc joacă Mare a Unirii;
  • 1 post supraveghere 4 ore - loc joacă Duiliu Zamfirescu;
  • 1 post supraveghere 4 ore - loc joacă Policlinica 2;
  • 1 post supraveghere 4 ore - loc joacă Anghel Saligny.

      In cazul in care se va realiza monitorizare video ,pe durata acordului-cadru, posturile de supravehgere de la locurile de joaca vor disparea partial sau in totalitate

     Cod CPV: 79713000-5 – Servicii de pază – Anexa 2 Legea nr. 98/2016 privind achizițiile  publice .

     Modalitatea de achiziție: aplicarea normei procedurale interne, în conformitate cu prevederile art.7 al.1 lit.d , art 68 al.1 lit h si art. 111 al.1  din Legea nr. 98/2016 – anexa 2; achiziția se va finaliza prin încheierea unui  acord – cadru - cu un singur  operator și atribuirea   contractelor subsecvente, fără reluarea competiției.

     Sursă de finanțare:     buget local

     Valoare estimată a acordului cadru:

  • valoare minima:  2.585.000 lei exclusiv TVA
  • valoare maxima: 3.450.000. lei exclusiv TVA

     Durata prestării serviciilor:  Acord – cadru pentru o perioadă de 15 luni.

     Frecventa si valoarea contractelor subsecvente-min.2,in fuctie de alocarile bugetare.

     Prețul ofertei:  va fi exprimat in  - lei /oră exclusiv  T.V.A–   preț  pe  perioada    acordului-cadru.Pretul ofertei va fi insotit de detalierea tarifului defalcat pe elemente de cost. In  cazul cand sunt promovate masuri legislative privind  modificarea salariului minim pe economie pretul poate fi modificat .

     Garantie participare: 19.800,00 lei. Garanţia de participare,trebuie să fie irevocabilă, necondiţionată şi se constituie conform variantelor din Art.154,al(4).Alegerea variantei de constituire a garantiei de participare va fi stabilita de catre ofertant.Perioada de valabilitate a garantiei de participareva fi de 60 zile de la data limita de depunere a ofertelor.

     Perioada de valabilitate a ofertei: 60 zile de la data limită de depunere a ofertelor

     Criteriul de atribuire: preţul cel mai scăzut, în condiţiile în care cerințele minime obligatorii au fost stabilite foarte clar în Caietul de Sarcini

     Modul de prezentare a ofertei și adresaoferta  - ( documente calificare,propunere tehnică și propunere financiară-conform formular de oferta) se va depune în scris, în plic închis, la secretariatul DDSP Focsani cu menționarea obiectului achiziției,la adresa mai sus mentionata.

   Data limita pentru solicitarea clarificarilor:    11.02.2025

   Data limita de raspuns la clarificari:                13.02.2025

   Data limită pentru depunerea ofertei:            17.02.2025.-ora 15

   Data limită pentru deschiderea ofertei:         18.02.2025.

 

Caietul de Sarcini și formularele necesare elaborării și prezentării ofertei sunt atașate prezentului Anunț. Eventualele solicitări de clarificări/informații suplimentare se pot solicita prin e-mail: achizitii@ddspfocsani.ro sau la telefon: 0237/225617 – Compartiment achizitii.

Menționam că  este obligatoriu să atașati ofertei următoarele documente:

  • Informații generale (conform Formularului),
  • Declarație privind neîncadrarea în situațiile prevăzute la art. 59, 60, 164, 165, 167 din Legea nr. 98/2016;
  • Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comerțului - copie “conform cu originalul”, valabil la data prezentării ofertei, din care sa rezulte: obiectul de activitate, numele complet, sediul, persoanele autorizate/administratori (obiectul contractului trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN din Certificatul Constatator),Certificatul constatator-valabilitate 30 zile de la data emiterii  pina la data prezentarii ofertei
  • Licență de funcționare, în conformitate cu prevederile Legii nr. 333/2003 -copie “conform cu originalul”, valabilă cel putin 1 an  de la data prezentării ofertei,
  • Declarație privind Lista principalelor prestări de servicii similare sau superioare finalizate sau in curs de finalizare în ultimii 3 ani(conform Formularului) însoțită de Documente constatoare/Procese-verbale privind serviciul prestat/Recomandări/orice alte documente care să confirme îndeplinirea obligațiilor contractuale.
  • Certificate fiscale privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata a impozitelor si taxelor catre stat și cele locale – copie “conform cu originalul”, valabile la data încheierii Acordului-cadru
  • Certificat de Inregistrare la Registrul Comertului - copie “conform cu originalul”.
  • Dovada constituirii garantiei de participare.
  • copie REVISAL din care sa reiasa ca ofertantul are numarul de angajati pentru indeplinirea cerintelor din caietul de sarcini.

NOTA

   Eventualele contestatii la procedura de atribuire vor fi solutionate de Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor.str. Stavropoleos,nr.6,sect.3,Bucuresti.

 

CAIET DE SARCINI

«Servicii de pază, intervenție și monitorizare»

Nr : 1039/30.01.2025

  1. GENERALITĂŢI

     Caietul de Sarcini  defineşte obiectul Contractului/Acordului-cadru: prestarea Serviciilor de pază, intervenție și monitorizare constituie  ansamblul cerinţelor pe baza cărora se elaborează, de către fiecare ofertant,     Propunerea tehnică și Propunerea financiară. Conţine toate cerinţele   solicitate - caracteristici  referitoare la nivelul calitativ și de performanţa, condiții minime în care trebuie să desfășoare activitățile Contractului/Acordului-cadru. 

     Achiziția se va finaliza prin încheierea unui Acord-cadru cu unul sau mai mulți operatori .

     Durată Acord – cadru: 15 luni

     Frecvența și valoarea Contractelor ce urmează să fie atribuite: min 2 contracte cu valori estimate egale,in functie de alocarile bugetare.

  1. OBIECTUL CONTRACTULUI

      Prestarea serviciilor de pază și monitorizare  pentru  asigurarea   integrității bunurilor și valorilor Direcției de Dezvoltare Servicii Publice Focșani, precum și prevenirea producerii unor evenimente deosebite (distrugeri bunuri, altercații  între persoane, incendii,  avarii,  explozii, etc.) la obiectivele Direcției de Dezvoltare Servicii Publice Focșani, respectiv:

  • 1 post supraveghere permanentă - 24 de ore din 24 de ore în Cimitir Nordic;
  • 1 post supraveghere permanentă - 24 de ore din 24 de ore în Cimitir Sudic;
  • 1 post supraveghere permanentă - 24 de ore din 24 de ore în Parcul Schuman;
  • 3 posturi supraveghere permanentă - 24 de ore din 24 de ore în Piața Unirii, Grădina Publică și Piațeta Balada;
  • 2 posturi supraveghere permanentă - 24 de ore din 24 de ore în Parc Bălcescu;
  • 1 post supraveghere 8 ore - loc joacă Longinescu;
  • 1 post supraveghere 8 ore - loc joacă Bârsei;
  • 1 post supraveghere 8 ore - loc joacă Teiului;
  • 1 post supraveghere 8 ore - loc joacă Aleea 1 Iunie;
  • 1 post supraveghere 4 ore - loc joacă Peneș Curcanu;
  • 1 post supraveghere 4 ore - loc joacă Direcția Silvică;
  • 1 post supraveghere 4 ore - loc joacă Mare a Unirii;
  • 1 post supraveghere 4 ore - loc joacă Duiliu Zamfirescu;
  • 1 post supraveghere 4 ore - loc joacă Policlinica 2;
  • 1 post supraveghere 4 ore - loc joacă Anghel Saligny
  • Să asigure 1 echipaj de intervenție auto format din doi agenți de securitate ce va trece o dată pe zi prin toate obiectivele. Acesta va interveni și ori de câte ori este solicitat de agentul de securitate din fiecare obiectiv, respectând timpul maxim de intervenție de 5 minute;
  • Să asigure disponibilitatea a 2 echipaje de intervenție auto formate fiecare din doi agenți de securitate pe perioada desfășurării evenimentelor    social-culturale ce se desfășoară în Piața Unirii și Grădina Publică (Zilele Municipiului Focșani, Festivalul Bachus, Ziua Europei, 1 Iunie, Revelionul).

      Personalul de securitate  este obligat  să cunoască  și să respecte  îndatoririle   ce-i revin, fiind direct răspunzător pentru paza și integritatea obiectivului, bunurilor și valorilor încredințate, prin  respectarea  întocmai  a Planului  de pază întocmit și aprobat de ambele părți  și de către  Poliția Municipiului Focșani

 

  1. SPECIFICAŢII TEHNICE

     Ofertantul are obligaţia de a prezenta Propunerea tehnică din Anexa 2, conform cerinţelor Caietului de Sarcini.

 

  1. ACTIVITĂȚILE CONTRACTULUI/ACORDULUI-CADRU

     Agenții de securitate vor avea următoarele misiuni principale:

  1. să asigure și să verifice buna desfașurare a activității operative a obiectivului;
  2. să cunoască locurile și punctele vulnerabile din perimetrul   obiectivului, pentru a preveni producerea oricaror fapte de natură să aduca  prejudicii  obiectivului păzit;
  3. să asigurare accesul în obiectiv numai în conformitate cu  reglementările legale și cu dispozitiile interne;
  4. să  poarte numai în timpul serviciului uniforma și tehnica din  dotare,   conform legislației în vigoare (echipamentul din dotare corespunzător   postului  de pază,  cât și anotimpului);
  5. să oprească și să legitimeze persoanele despre care există date sau  indicii că au savârșit infracțiuni sau alte fapte ilicite în obiectivul   păzit, pe cele care încalcă normele interne stabilite prin Regulamente    proprii, iar în cazul infracțiunilor flagrante, să oprească și să predea  poliției pe făptuitori, bunurile sau valorile care fac obiectul  infracțiunii   sau  a altor  fapte  ilicite, luând măsuri pentru conservarea ori paza  lor, întocmind  totodată  un Proces - verbal  despre luarea acestor măsuri;
  6. Să sesizeze organul de poliţie în legătură cu orice faptă de natură să prejudicieze patrimoniul obiectivului și să dea concursul pentru îndeplinirea misiunilor ce-i revin poliţiei pentru prinderea infractorilor;
  7. Să păstreze secretul de stat şi de serviciu, dacă prin natura atribuţiilor de serviciu are acces la asemenea date şi informaţii;
  8. să prevină fenomenele de panică și să le combată, în funcție de situația în fapt, în eventualitatea unor cazuri fortuite sau de forță  majoră (întreruperea inopinată a curentului electric, iluminatului public, incendiu, inundatie, cutremur, etc), să ia toate măsurile legale,  în funcție de circumstanțele producerii evenimentelor, pentru    eliminarea sau restrângerea consecințelor periculoase; în asemenea situații, inclusiv în caz de avarii produse la instalații,  conducte  de apă,  la rețelele  electrice sau telefonice și în orice alte  împrejurări care sunt  de natură să producă pagube sau panică (gen amenințări teroriste),  atribuțiile principale ale agenților de securitate și protecție vor fi legate  de salvarea vieții, bunurilor și valorilor din patrimoniul beneficiarului, de comunicare, de îndată, celor în drept (persoanelor competente, serviciilor responsabile de interventie);
  9. să țină evidența operativă, în registre, a evenimentelor apărute, măsurile luate, precum și orice dispoziții primite.

 

  1. OBLIGAȚIILE PRESTATORULUI

 

  1. Să  prezinte Planul de pază  și să obțină toate  aprobarile și avizele   necesare conform legislatiei în vigoare;
  2. Să  asigure  personal  de specialitate, agenti  de securitate și protecție,  avizat de organele depolitie (cu atestat), dotat cu mijloace de apărare și imobilizarea infractorilor, în conformitate cu normele  legale în vigoare, să fie instruit conform legislației în  vigoare (Legea nr. 17/1996 cu modificările și completările ulterioare,  Legea nr. 333/2003 cu modificările și completările ulterioare, Codul Penal) și să poarte uniforma și însemnele distinctive numai în timpul serviciului;
  3. Să asigure  pregătirea de specialitate a agenților de așa manieră  încât aceștia să își poată  îndeplini  misiunea;
  4. Să depună toate eforturile pentru asigurarea unei ținute morale și a unui comportarnent civilizat din partea agentilor;
  5. Să păstreze strict confidențial orice date și informații referitoare la  activitățile desfășurate de Beneficiar, la care personalul de pază are   acces în virtutea sarcinilor de serviciu, în scopul unei bune  desfășurări a contractului, precum și orice informații la care agenții  săi ar avea  acces în cadrul  îndeplinirii obligatiilor contractuale;  
  6. Să asigure instruirea personalului propriu asupra modului de  îndeplinire a atribuțiilor de serviciu și să execute instructajele    privind protecția muncii și prevenirea și stingerea  incendiilor (prestatorul își asumă  responsabilitatea pentru efectuarea   instructajelor specifice de protectia muncii, PSI și pentru efectuarea examenelor medicale pentru personalul propriu și   răspunde pentru nerespectarea reglementarilor în domeniu);
  7. Să înștiințeze Beneficiarul în legătură cu toate incidentele și evenimentele constatate pe durata efectuarii serviciilor de pază,   precum  și măsurile   luate,  Beneficiarul  având  acces la registrele  de pază;
  8. Să acorde gratuit consultanță de specialitate, la cererea Beneficiarului - prestatorul va prezenta modul de organizare și asigurare a activitătii de pază și monitorizare a obiectivului și a bunurilor, implementarea de sisteme moderne de supraveghere, control, alarmare;  
  9. Să  presteze, în raport cu  specificul obiectivului, bunurilor sau  valorilor păzite, orice alte sarcini care i-au fost fost încredințate   potrivit planului de pază;
  10. Să presteze servicii de pază, în  conformitate cu legislația în  vigoare, respectiv Legea nr. 333/2003, H.G. nr. 301/2012, Legea nr. 295/2004 și H.G. nr. 585/2002, urmând a fi completate în condițiile modificării   acestora sau apariției de noi prevederi legale;
  11. Să presteze serviciile de pază cu personal de specialitate, avizat de  către organele de Poliție, echipat în uniformă, dotat și instruit  corespunzător;
  12. Să aibă sau să înființeze punct de lucru pe raza Municipiului Focșani, în care să funcționeze dispeceratul de monitorizare și intervenție;
  13. Să prezinte în copie avizut ROF pentru dispecerat și Anexa 1b (referitor la existența echipajelor de intervenție pe raza Municipiului Focșani) ;
  14. Să cunoască sistemul de legătură cu dispeceratul, precum și cu organele abilitate să intervină  în diferite situații;
  15. Să asigure 1 echipaj de intervenție auto format din doi agenți de intervenție ce va trece o dată pe zi prin toate obiectivele și ori de câte ori este solicitat de agentul de securitate din fiecare obiectiv;
  16. Să asigure disponibilitatea a 2 echipaje de intervenție auto formate fiecare din doi agenți de intervenție pe perioada desfășurării evenimentelor social-culturale ce se desfășoară în Piața Unirii și Grădina Publică (Zilele Municipiului Focșani, Festivalul Bachus, Ziua Europei, 1 Iunie, Revelionul) ;
  17. Autoturismele de intervenție să fie inscripționate vizibil cu sigla și denumirea societății de pază;
  18. Să cunoască și să folosească, în caz de nevoie, mijloacele PSI, în   zona de responsabilitate;
  19. Să aibă agenții de intervenție și patrulare înarmați cu arme neletale, avizați de IPJ Vrancea și să prezinte copia autorizatiei de folosire arme și muniție în termen de valabilitate, vizată de IPJ Vrancea ;
  20. Să presteze serviciile la standardele și performantele prezentate în  Caietul de sarcini;
  21. Să mențină prețul serviciilor prezentate în propunerea financiară   pe  toată perioada de valabilitate a ofertei.

 

  1. RASPUNDERE CONTRACTUALĂ     

     Pentru executarea necorespunzătoare a sarcinilor de serviciu de către prestator,care a avut ca urmare producerea unui prejudiciu în patrimoniul beneficiarului, răspunderea prestatorului va fi angajată în raport de culpa  prestatorului și în acord cu paguba produsă.

     Pentru neexecutarea parțială/totală a unui schimb, tarifele prestatorului se vor reduce corespunzator cu valoarea contractuala a unui schimb, fără ca prestatorul să fie exonerat de răspunderea pentru prejuduciile cauzate de  neexecutarea serviciului de pază.    

     Pentru executarea necorespunzătoare a obligațiilor contractuale, contractul poate fi reziliat unilateral, de către beneficiar.

     În cazul unor evenimente nedorite, care produc eventuale pagube din   vina personalului de pază, societatea prestatoare va despăgubi beneficiarul   în condițiile legii, societatea prestatoare având obligația de a prezenta   beneficiarului, până la încheierea contractului, polița de asigurare pentru  despăgubiri.

 

  1. PROPUNERE FINANCIARĂ

     Ofertantul va elabora propunerea financiară astfel încât aceasta să exprime un preţ – lei, exclusiv T.V.A./oră, care va cuprinde suma tuturor cheltuielilor necesare pentru desfaşurarea prestaţiilor menţionate în prezentul  Caietul de Sarcini.Oferta va fi defalcata pe elementele de cost.

 --------------------------------------------------------

 DIRECŢIA DE DEZVOLTARE

SERVICII PUBLICE-Focsani

ANEXA 2

 la acordul cadru nr._______  /______2025 –‘Servicii de pază și monitorizare ‘

 PROPUNERE  TEHNICĂ

 

Caracteristici minime solicitate de autoritatea contractantă

conform Caietului de Sarcini

Carateristici tehnice

ofertate/ asigurate de catre prestator

Intervenție în caz de eveniment

Verificare cu harta gps-urilor pe mașinile de intervenție

Două autoturisme de intervenții la evenimente social-culturale din Piața Unirii

Dovada existenței lor: copie certificate înmatriculare, ITP valabile pentru cele două autoturisme

Existența unui dispecerat de intervenție unde pot fi contactate echipajele de intervenție

Acte doveditoare în acest sens, asigurarea unui dispecer de serviciu permanent (dovadă revisal cu funcția și atestatul dispecerilor)

Număr suficient de agenți de pază pentru posturile contractate, cu respectarea Codului  Muncii

Dovada a unui număr minim de salariați de 40, toți atestați de organele de poliție.

REVISAL,atasat in copie.

Asigurarea comunicațiilor în caz de urgență

Dotarea posturilor cu telefoane de serviciu și numerele comunicate și instituției noastre (mai ales parcurile și cimitirele, unde sunt mai multe evenimente)

Dotarea cu echipamente complete și mijloace de apărare conform legislației în vigoare

Copie dupa documentele care atesta acest fapt.

Existența a cel puțin un instructor sau șef formație, cu care să comunicăm toate consemnele particulare și modificările lor în funcție de situație (evenimente Piața Unirii etc.)

Persoana nominalizată și telefonul de serviciu la care poate fi contactată

 

--------------------------------------------------- 

DIRECŢIA DE DEZVOLTARE

SERVICII PUBLICE-Focsani

 ANEXA 3,

 la acordul cadru nr._______  /______2025 –‘Servicii de pază și monitorizare ‘

     Posturile de  supraveghere  și  a echipajelor de intervenție mobilă ce vor asigura paza și ordinea  pe perioada desfășurării acordului –cadru, conform Caietului de Sarcini , sunt următoarele:

  • 1 post supraveghere permanentă - 24 de ore din 24 de ore în Cimitir Nordic;
  • 1 post supraveghere permanentă - 24 de ore din 24 de ore în Cimitir Sudic;
  • 1 post supraveghere permanentă - 24 de ore din 24 de ore în Parcul Schuman;
  • 3 posturi supraveghere permanentă - 24 de ore din 24 de ore în Piața Unirii, Grădina Publică și Piațeta Balada;
  • 2 posturi supraveghere permanentă - 24 de ore din 24 de ore în Parc Bălcescu;
  • 1 post supraveghere 8 ore - loc joacă Longinescu;
  • 1 post supraveghere 8 ore - loc joacă Bârsei;
  • 1 post supraveghere 8 ore - loc joacă Teiului;
  • 1 post supraveghere 8 ore - loc joacă Aleea 1 Iunie;
  • 1 post supraveghere 4 ore - loc joacă Peneș Curcanu;
  • 1 post supraveghere 4 ore - loc joacă bd. Independenței în spatele bisericii Sf. Gheorghe;
  • 1 post supraveghere 4 ore - loc joacă Mare a Unirii;
  • 1 post supraveghere 4 ore - loc joacă Duiliu Zamfirescu;
  • 1 post supraveghere 4 ore - loc joacă Policlinica 2;
  • 1 post supraveghere 4 ore - loc joacă Anghel Saligny.
  • Să asigure 1 echipaj de intervenție auto format din doi agenți de securitate ce va trece o dată pe zi prin toate obiectivele și ori de câte ori este solicitat de agentul de pază din fiecare obiectiv;
  • Să asigure disponibilitatea a 2 echipaje de intervenție formate fiecare din doi agenți de pază pe perioada desfășurării evenimentelor social-culturale ce se desfășoară în Piața Unirii și Grădina Publică (Zilele Municipiului Focșani, Festivalul Bachus, Ziua Europei, 1 Iunie, Revelionul).

--------------------------------------------- 

DIRECTIA DE DEZVOLTARE SERVICII

              PUBLICE FOCSANI

   Nr. înregistrare________/ xx/xx/2025.

  

Acord – cadru de servicii

 

 

  1. Preambul

In temeiul Legii 98/2016  privind atribuirea contractelor de achiziție publică  si aplicarea normei procedurale interne,  s-a încheiat prezentul Acord Cadru,

între

Direcția de Dezvoltare Servicii Publice cu sediul în Focșani, Str. Comisia Centrala, nr. 80A, telefon/fax 0237/225617, 0237/225618, cod fiscal 13994670, reprezentată prin Director  ec.Dănilă Ion Viorel , în calitate de promitent  achizitor, pe de o parte

şi

S.C. ___________________________________________________, denumit  operator economic, adresa sediu_____________________________________, telefon/fax __________________   cod fiscal ___________, numar inmatriculare J /  /        cont ___________________________________ - trezoreria _____________, reprezentat prin  _________, – in calitate de promitent prestator, pe de alta parte.

  1. Definitii

2.1. - In prezentul acord cadru si in contractele subsecvente incheiate in baza lui  urmatorii termeni vor fi interpretati astfel:

  1. contract -  contractul subsecvent  si toate anexele sale;
  2. promitent achizitor si promitent  prestator - partile contractante, asa cum sunt acestea numite in prezentul acord cadru;
  3. pretul contractului - pretul platibil promitentului prestator  de catre  promitentul achizitor, in baza acordului cadru si a contractelor subsecvente incheiate intre acestia, pentru indeplinirea integrala si corespunzatoare a tuturor obligatiilor sale, asumate prin acordul  cadru si prin contractele subsecvente;
  4. amplasamentul – obiective situate pe raza administrativ -teritoriala a municipiului Focsani
  5. forta majora - un eveniment mai presus de controlul partilor, care nu se datoreaza greselii sau vinei acestora, care nu putea fi prevazut la momentul incheierii contractului si care face imposibila executarea si, respectiv, indeplinirea contractului; sunt considerate asemenea evenimente: razboaie, revolutii, incendii, inundatii sau orice alte catastrofe naturale, restrictii aparute ca urmare a unei carantine, embargou, enumerarea nefiind exhaustiva, ci enuntiativa. Nu este considerat forta majora un eveniment asemenea celor de mai sus care, fara a crea o imposibilitate de executare, face extrem de costisitoare executarea obligatiilor uneia din parti;
  6. zi - zi calendaristica; an - 365 de zile.

      3. Scopul acordului cadru

3.1 – Scopul acordului cadru îl reprezintă stabilirea elementelor/ condiţiilor esenţiale care vor guverna contractele de prestări servicii ce urmează a fi atribuite pe durata derulării prezentului acord.

3.2 – Contractele ce urmează a fi atribuite au ca obiect „Achizitia serviciilor de paza  si monitorizare.

 

  1. Durata acordului- cadru

4.1-Durata prezentului acord-cadru este de 15 luni, adică de la .........2025 până la.......2026.

4.2. – Frecventa maxima anuala de prestare a serviciilor ce fac obiectul contractelor  incheiate in baza prezentului acord-cadru este  de un contract subsecvent .

  1. Preţul serviciilor

5 .1 –  Preţul unitar  al serviciilor este cel inclus de promitentul prestator în propunerea financiară( şi este prevăzut în – „Formular Oferta”, pe  durata   prezentului acord-cadru.

5.2 – Valoarea estimata pentru intreg acordul cadru este de 3.450.000 lei fara TVA.

  1. Ajustarea preţului

6.1 - Preţurile unitare al serviciilor prestate sunt cele prezentate in propunerea financiara „Formular Oferta”. Pretul serviciilor prestate poate fi ajustat  in cazul cand sunt promovate masuri legislative privind cresterea /modificarea salariului minim pe economie.

  1. Cantitatea previzionată

7.1 - Cantitatea previzionata de servicii ce urmează a fi prestate în baza contractelor subsecvente a prezentului acord cadru este conform Anexei nr.3.

  1. Obligaţiile promitentului- prestator

8.1 - Promitentul-prestator se obligă ca serviciile prestate să respecte cel puţin calitatea prevăzută în propunerea tehnică, anexă la prezentul acord-cadru.

8.2 -Promitentul-prestator se obligă să presteze serviciile cu profesionalismul şi promptitudinea cuvenite angajamentului asumat şi în conformitate cu propunerea sa tehnică.

8.3 – Promitentul-prestator se obligă să despăgubească promitentul -achizitor împotriva oricăror:

     a) reclamaţii şi acţiuni în justiţie, ce rezultă din încălcarea unor drepturi de proprietate intelectuală (brevete, nume, mărci înregistrate etc.), legate de echipamentele, materialele, instalaţiile sau utilajele folosite pentru sau în legatură cu serviciile prestate, şi

     b) daune-interese, costuri, taxe şi cheltuieli de orice natură, aferente, cu excepţia situaţiei în care o astfel de încălcare rezultă din respectarea caietului de sarcini întocmit de către achizitor.

8.4 - Promitentul-prestator se obligă să nu transfere total sau parţial obligaţiile asumate prin prezentul acord-cadru.

8.5.- Promitentul-prestator se obligă să supravegheze prestarea serviciilor, să asigure resursele umane, materialele, instalaţiile, echipamentele şi orice alte asemenea, fie de natură provizorie, fie definitivă, cerute de şi pentru contract, în măsura în care necesitatea asigurării acestora este prevazută în prezentul acord-cadru sau se poate deduce în mod rezonabil din obligatiile asumate prin acesta.  

8.6. - Promitentul-prestator se obliga sa presteze serviciile de paza si monitorizare conform cerintelor specificate in caietul de sarcini avand in vedere totodata respectarea intocmai a prevederilor legale reglementate de urmatoarele acte normative:

  • prevederile Legii nr. 333/2003 cu modificarile si completarile ulterioareprivind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor;
  • prevederile HG 301/2012cu modificarile si completarile ulterioare  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.333/2003 privind privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor.

 8.7. – (1) Promitentul-prestator in exercitarea atributiilor de prestare a serviciilor de paza trebuie să asigure paza obiectivului conform planului de pază a bunurilor şi valorilor primite în pază conform proceselor-verbale de predare-primire şi să asigure integritatea acestora cu respectarea consemnelor generale şi particulare.

           (2) Personalul promitentului prestator responsabil cu prestarea serviciilor de paza si protectie trebuie sa indeplineasca urmatoarele indatoriri:

  • să poarte costumul convenit, ecuson cu insemnele firmei, tonfa, lanterna, spray cu gaze iritantlacrimogen, mijloc de comunicare-telefon , mijloace de imobilizare;
  • să cunoască în amănunţime obiectivul şi particularităţile sale;
  • să asigure paza şi apărarea integrităţii tuturor bunurilor si valorilor aflate în interiorul obiectivului;
  • să-şi înştiinţeze de îndată şefii ierarhici despre producerea oricărui eveniment în timpul exercitării serviciului şi despre măsurile luate, acestea fiind aduse în regim de urgenţă la cunoştinţa factorilor de conducere a obiectivului;
  • să sesizeze poliţia despre faptele de natură să prejudicieze patrimoniul obiectivului in paza  şi să dea concursul la prinderea infractorilor şi recuperarea bunurilor şi valorilor;
  • să raporteze în permanenţă factorilor cărora le este subordonat evenimentele legate de îndeplinirea obligaţiilor de serviciu;
  • să păstreze confidenţialitatea deplină în legătură cu activitatea sa şi cu datele şi informaţiile la care are acces în legătură cu obiectivul beneficiarului;
  • să nu părăsească sub nici un motiv postul, decât în condiţii strict prevăzute pentru aceasta, prevăzute în planul de pază;
  • să respecte întocmai regulile interne specifice obiectivului pe care îl deserveşte;
  • să desfăşoare activitatea pentru care a fost angajat cu maximă discreţie şi cu respect pentru beneficiar, angajaţii si clientii acestuia;
  • să coopereze în permanenţă cu factorii desemnaţi de conducerea beneficiarului în scopul unei bune desfăşurări a activităţii de pază şi protecţie;
  • să răspundă pentru prejudiciile cauzate beneficiarului din culpa sa, în strictă conformitate cu legea şi alte acte juridice întocmite pentru realizarea acestei răspunderi;
  • să asigure în măsura posibilităţilor, servicii suplimentare la solicitarea expresă a beneficiarului (informarea si indrumarea cetatenilor, distribuirea numerelor de ordine si a diverselor cereri, etc.)
  • să verifice la terminarea programului sistemul de inchidere: ferestre, usi birouri, magazii;
  • prestatorul este deplin responsabil pentru prestarea serviciilor în conformitate cu graficul de prestare cuvenit. Totodată este răspunzător atât de siguranţa tuturor operaţiunilor şi metodelor de prestare utilizate, cât şi de calificarea personalului folosit pe toată durata contractului;
  • prestatorul este obligat să respecte condiţiile impuse de legislaţia în vigoare privind paza şi protecţia unităţii, protectia muncii, prevenirea si stingerea incendiilor precum şi protecţia mediului;
  • instruirea personalului de paza revine prestatorului precum si răspunderea care incumba din nerespectarea prevederilor legale;
  • prestatorul va suporta sancţiunile aplicate în urma controalelor organelor abilitate, în situaţia în care prestatorul este sancţionat de doua ori, achizitorul va denunţa unilateral contractul;
  • in situaţiile sustragerilor de bunuri din unitate şi în urma cercetărilor efectuate de organele de politie, daca se constata vinovătia agenţilor de pază, prejudiciul va fi recuperat de la prestator;
  • sa consilieze beneficiarul in intocmirea si depunerea in vederea avizarii Planului de paza.

 

  1. Obligaţiile promitentului–achizitor

9.1 – (1) Promitentul-achizitor se obligă să recepţioneze serviciile prestate în termenul convenit.

9.2 – Promitentul-achizitor va efectua plata către prestator lunar, in maxim 30 de zile, pe baza facturii insotita de procesul verbal de recptie a serviciilor prestate. Factura va fi emisa numai dupa semnarea fara obiectiuni de catre achizitor a procesului verbal de receptie aferent serviciilor prestate.

9.3 - Dacă promitentul-achizitor nu onorează facturile în termen de 28 zile de la expirarea perioadei convenite, prestatorul are dreptul de a sista prestarea serviciilor. Imediat ce achizitorul onorează factura, prestatorul va relua prestarea serviciilor în cel mai scurt timp posibil.

9.4. - Promitentul-achizitor va colabora, atât cât este posibil, cu prestatorul pentru furnizarea informaţiilor pe care acesta din urmă le poate solicita în mod rezonabil pentru realizarea contractului.

9.5 - Promitentul-achizitor se obligă să pună la dispoziţia prestatorului orice facilităţi şi/sau informaţii pe care acesta le-a cerut în propunerea tehnică şi pe care le considera necesare îndeplinirii contractului.

9.6 - Promitentul-achizitor are dreptul de a verifica si supraveghea desfasurarea serviciilor contractate si de a stabili conformitatea lor cu specificatiile cuprinse in documentatia de atribuire.

9.7 - Promitentul-achizitor este autorizat sa emita dispozitiile pe care le considera necesare. Daca promitentul-prestator considera ca dispozitiile promitentului achizitorului sunt nejustificate si inoportune, el poate ridica obiectii in mod oficial, dar aceasta nu il absolva de executarea dispozitiilor primite, in afara cazului in care ele contravin prevederilor legale.

9.8 - Promitentul-achizitor se obligă să nu iniţieze, pe durata prezentului acord-cadru, o nouă procedură de atribuire, atunci când intenţionează să achiziţioneze servicii care fac obiectul prezentului acord-cadru, cu excepţia cazului în care promitentul prestator declară că nu mai are capacitatea de a răspunde solicitărilor.

 

  1. Comunicări

10.1 - (1) Orice comunicare între părţi, referitoare la îndeplinirea prezentului acord-cadru, trebuie să fie transmisă în scris.

         (2) Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii cât şi în momentul primirii.

10.2 - Comunicările între părţi se pot face şi prin telefon,  fax sau e-mail, cu condiţia confirmării în scris a primirii comunicării.

  1. Documentele acordului cadru:

a) propunerea tehnică

b)propunerea financiară

c) caietul de sarcini

     12. Încetarea acordului cadru

12.1 - (1) Partile au convenit de comun acord ca prezentul acord-cadru sa inceteze de plin drept, fara a mai fi necesara interventia unei instante judecatoresti( sau tribunal arbitral), in cazul in care:

  • daca una dintre parti este declarata in stare de incapacitate de plati sau a fost declansata procedura de lichidare inainte de inceperea executarii prezentului acord-cadru;
  • una dintre parti isi incalca oricare dintre obligatiile sale, dupa ce a fost avertizata, printr-o notificare scrisa, de catre cealalta parte, ca o noua nerespectare a acestora va duce la rezilierea prezentului acord-cadru;
  • este declarata in stare de incapacitate de plati sau a fost declansata procedura de lichidare inainte de inceperea executarii prezentului acord-cadru ;
  • cesioneaza drepturile si obligatiile sale prevazute in contractele subsecvente fara acordul celeilalte parti;
  • In cazul rezilierii unui contract subsecvent;
  • la expirarea termenului pentru care a fost incheiat prezentul acord-cadru sau incetarea asocierii(daca este cazul) .
  • prin rezilierea de către o parte ca urmare a neîndeplinirii sau îndeplinirii în mod necorespunzător a obligaţiilor asumate prin prezentul acord – cadru, de către cealaltă parte, cu notificare prealabilă de 10 zile a părţii în culpă

 12.2. - Prevederile prezentului capitol nu inlatura raspunderea partii care in mod culpabil a cauzat incetarea contractului.

  1. Rezilierea acordului cadru

13.1. - În caz de neexecutare de către una din părţi a obligaţiilor contractuale, acordul cadru se consideră reziliat de plin drept, după ce partea care nu şi-a îndeplinit obligaţiile a fost pusă în intarziere în vederea executării acestora.

13.2. – Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul acord-cadru de către una dintre părti, în mod culpabil şi repetat, dă dreptul părţii lezate de a considera acordul-cadru de drept reziliat şi de a pretinde plata de daune-interese.

13.3. - În cazul cumularii de catre promitentul prestator a  penalitaţilor pana la o suma echivalenta  ½ din  suma reprezentind  garantia de buna execuţie aferenta oricarui contract subsecvent.

13.4. – Promitentul-achizitor isi rezerva dreptul de denunta acordul - cadru unilateral, printr-o notificare scrisa adresata promitentului prestator, fara nici o compensatie, daca promitentul prestator da faliment, sau in cazul asocierii, daca asocierea inceteaza  cu conditia ca aceasta renuntare sa nu prejudicieze sau sa afecteze dreptul la actiune sau despagubire pentru promitentul achizitor. In acest caz, promitentul prestator are dreptul de a pretinde numai plata corespunzatoare pentru partea din contractul subsecvent executat pana la data denuntarii unilaterale a acordului cadru.

13.5.-  Promitentul-prestator isi incalca vreuna dintre obligatiile sale, dupa ce a fost avertizat, printr-o notificare scrisa, de catre cealalta parte, ca o noua nerespectare a acestora va duce  la rezilierea prezentului contract.

13.6 - In situatia in care promitentul-prestator este sanctionat de doua ori in urma controalelor efectuate de catre organele de control abilitate prin lege in acest sens.

  1. Litigii

14.1 - Litigiile ce pot apărea ca urmare a aplicării şi interpretării prevederilor prezentului acord- cadru se vor soluţiona pe cale amiabilă.

14.2 Daca dupa 15 zile de la inceperea acestor tratative neoficiale partile nu reusesc sa rezolve in mod amiabil o divergenta contractuala, fiecare poate solicita ca disputa sa se solutioneze de catre instantele judecatoresti din România.

  1. Limba care guvernează acordul-cadru

15.1 - Limba care guvernează acordul-cadru este limba română.

  1. Comunicări

16.1 - (1) Orice comunicare între părţi, referitoare la îndeplinirea prezentului contract, trebuie să fie transmisă în scris.

(2) Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii.

16.2 - Comunicările între părţi se pot face şi prin telefon, telegramă, telex, fax sau e-mail cu condiţia confirmării în scris a primirii comunicării.

  1. Legea aplicabilă acordului-cadru

17.1 – Acordul-cadru va fi interpretat conform legilor din România.

  1. Dispoziţii finale

18.1. Prezentul acord-cadru, impreuna cu anexele sale care fac parte integranta din cuprinsul sau, reprezinta vointa partilor si inlatura orice alta intelegere verbala dintre acestea, anterioara sau ulterioara incheierii lui.

18.2. In cazul in care partile isi incalca obligatiile lor, neexercitarea de partea care sufera vreun prejudiciu a dreptului de a cere executarea intocmai sau prin echivalent banesc a obligatiei respective nu inseamna ca ea a renuntat la acest drept al său.

 Părţile au înţeles să încheie azi xx/xx/2025. prezentul acord-cadru în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.

Promitent-achizitor                          Promitent-prestator

           Director  ,  

         Ec.Dănilă Ion Viorel                     ………………………..

      

          Contabil sef

     Ec. Bucur Dumitra

 

           Achizitii,

     Ing. Labusca Petru

 

    Responsabil contract

     Ing.Grosu Adrian

 ----------------------------------------------------------

 

DIRECTIA DE DEZVOLTARE SERVICII

              PUBLICE FOCSANI

 Nr.inregistrare/xx/xx/2025.

 

CONTRACT SUBSECVENT DE SERVICII

 

  1. Părţile contractului subsecvent

        În temeiul Acordului Cadru nr. din data de .2025, a intervenit prezentul contract subsecvent, încheiat intre:

Direcția de Dezvoltare Servicii Publice cu sediul în Focșani, Str. Comisia Centrala, nr. 80A, telefon/fax 0237/225617, 0237/225618, cod fiscal 13994670, reprezentată prin Director Ec.Dănila Ion

Viorel , în calitate de achizitor, pe de o parte

şi 

        SC.......... S.R.L. –  avand sediul in  str.  nr. , telefon/fax …………..   certificat  de înmatriculare  ……………….,  cod fiscal RO 30719157      cont………………………………….deschis la Trezoreria ………………..          –     reprezentata  prin ……………………………….. în calitate de prestator, pe de alta parte.

  1. Definiţii

2.1 - În prezentul contract următorii termeni vor fi interpretaţi astfel:

  Contract - prezentul contract şi toate anexele sale;

  achizitor şi prestator - părţile contractante, aşa cum sunt acestea numite în prezentul contract.

  asociat al prestatorului – operatorul economic care este asociat cu ofertantul a carui oferta a fost    desemnata castigatoare, urmand a presta o parte a serviciilor ce fac obiectul prezentului contract, conform sarcinilor stabilite prin acordul de asociere;

  preţul contractului - preţul plătibil prestatorului de către achizitor, în baza contractului, pentru îndeplinirea integrală şi corespunzătoare a tuturor obligaţiilor asumate prin contract;

  servicii - activităţi a căror prestare face obiectul contractului;

  produse - echipamentele, maşinile, utilajele, piesele de schimb şi orice alte bunuri cuprinse în anexa/anexele la prezentul contract şi pe care prestatorul are obligaţia de a le furniza aferent serviciilor prestate conform contractului;

   forţa majoră - orice eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil şi inevitabil, care nu putea fi prevăzut la momentul încheierii contractului şi care face imposibilă executarea şi, respectiv, îndeplinirea contractului; sunt considerate asemenea evenimente: războaie, revoluţii, incendii, inundaţii sau orice alte catastrofe naturale, restricţii apărute ca urmare a unei carantine, embargou, enumerarea nefiind exhaustivă, ci enunţiativă. Nu este considerat forţă majoră un eveniment asemenea celor de mai sus care, fără a crea o imposibilitate de executare, face extrem de costisitoare executarea obligaţiilor uneia din părţi;

   act adiţional: document ce modifica termenii şi condiţiile contractului de presări servicii. 

   conflict de interese: înseamnă orice eveniment influenţând capacitatea prestatorului de a exprima o opinie profesională obiectivă şi imparţială, sau care îl împiedică pe acesta, în orice moment, să acorde prioritate intereselor achizitorului sau interesului public al contractului, orice motiv în legătură cu posibile contracte în viitor sau în conflict cu alte angajamente, trecute sau prezente, ale prestatorului. Aceste restricţii sunt de asemenea aplicabile oricăror sub-contractanţi, salariaţi şi experţi acţionând sub autoritatea şi controlul prestatorului.

    garanţia de bună execuţie: suma de bani care se constituie de către contractant în scopul asigurării Achizitorului de îndeplinirea cantitativă, calitativă şi în perioada convenită a contractului.

    despăgubire generală : suma, neprevăzută expres în contractul de servicii, care este acordată de către instanţa de judecată sau este convenită de către părţi ca şi despăgubire plătibilă părţii prejudiciate în urma încălcării contractului de prestări servicii de către cealaltă parte.

    penalitate contractuală: despăgubirea stabilită în contractul de prestări servicii ca fiind plătibilă de către una din părţile contractante către cealaltă parte în caz de neîndeplinire a obligaţiilor din contract;

    rezilierea contractului: se intelege desfiintarea pe viitor a contractului de servicii, fara ca acesta sa aduca atingere prestatiilor succesive care au fost facute anterior rezilierii; 

    propunerea tehnica: parte a ofertei elaborata pe baza cerintelor din caietul de sarcini;

    propunerea financiara: parte a ofertei ce cuprinde informatiile cu privire la pret tarif, alte conditii financiare si comerciale corespunzatoare satisfacerii cerintelor solicitate prin documentatia de atribuire;

   standarde: standardele, reglementarile tehnice sau orice alte asemenea prevazute in caietul de sarcini si in propunerea tehnica;

   zi - zi calendaristică; an - 365 de zile

  1. Interpretare

3.1 În prezentul contract, cu excepţia unei prevederi contrare cuvintele la forma singular vor include forma de plural şi vice versa, acolo unde acest lucru este permis de context.

3.2 Termenul “zi”sau “zile” sau orice referire la zile reprezintă zile calendaristice dacă nu se specifică in mod diferit.

3.3 – Clauzele şi expresiile vor fi interpretate prin raportare la întregul contract.

Clauze obligatorii

  1. Obiectul principal al contractului  

4.1 - Prestatorul se obligă să presteze   Servicii  de paza  si monitorizare.în perioada convenita şi în conformitate cu reglementarile in vigoare si obligaţiile asumate prin prezentul contract.

  1. Preţul contractului

5.1. (1) Preţul convenit pentru îndeplinirea contractului, respectiv preţul serviciilor prestate, plătibil prestatorului de către achizitor, este de ........... lei /ora la care se adauga  ……… lei TVA.

 Pret –inclusiv TVA-………………… lei

  1. Durata contractului

6.1 – Durata prezentului contract este de xx luni incepand cu data de.................2025. respectiv până la .............2025.

6.2. Prezentul contract încetează să producă efecte la finalizarea perioadei specificate.

6.3 – Contractul intra în vigoare incepand cu data de ............................2023

  1. Documentele contractului

7.1  - Documentele contractului sunt:

a)  cerintele solicitate in procedura de atribuire

b) caietul de sarcini si anexele acestuia;

c) propunerea tehnică şi propunerea financiară;

d)anexa 3 parte integranta a acordului cadru nr…./xx/xx/2025.

  1. Obligaţiile prestatorului

8.1 - Prestatorul se obligă ca serviciile prestate să respecte cel puţin calitatea prevăzută în propunerea tehnică, anexă la prezentul acord-cadru.

8.2 - Prestatorul se obligă să presteze serviciile cu profesionalismul şi promptitudinea cuvenite angajamentului asumat şi în conformitate cu propunerea sa tehnică.

8.3  -  Prestatorul se obligă să despăgubească achizitorul împotriva oricăror:

     a) reclamaţii şi acţiuni în justiţie, ce rezultă din încălcarea unor drepturi de proprietate intelectuală (brevete, nume, mărci înregistrate etc.), legate de echipamentele, materialele, instalaţiile sau utilajele folosite pentru sau în legatură cu serviciile prestate.

     b) daune-interese, costuri, taxe şi cheltuieli de orice natură, aferente, cu excepţia situaţiei în care o astfel de încălcare rezultă din respectarea caietului de sarcini întocmit de către achizitor.

8.4 - Prestatorul se obligă să nu transfere total sau parţial obligaţiile asumate prin prezentul contract.

8.5.- Prestatorul se obligă să supravegheze prestarea serviciilor, să asigure resursele umane, materialele, instalaţiile, echipamentele şi orice alte asemenea, fie de natură provizorie, fie definitivă, cerute de şi pentru contract, în măsura în care necesitatea asigurării acestora este prevazută în prezentul contract sau se poate deduce în mod rezonabil din obligatiile asumate prin acesta.  

8.6.- Prestatorul se obliga sa presteze serviciile de pasa,interventie si monitorizare conform cerintelor specificate in caietul de sarcini avand in vedere totodata respectarea intocmai a prevederilor legale reglementate de urmatoarele acte normative:

  •  prevederile Legii nr. 333/2003 cu modificarile si completarile ulterioareprivind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor;
  • prevederile HG 301/2012 cu modificarile si completarile ulterioare  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.333/2003 privind privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor.

 8.7. – (1) Prestatorul in exercitarea atributiilor de prestare a serviciilor de paza trebuie să asigure paza obiectivului conform planului de pază a bunurilor şi valorilor primite în pază conform proceselor-verbale de predare-primire şi să asigure integritatea acestora cu respectarea consemnelor generale şi particulare.

           (2) Personalul prestatorului responsabil cu prestarea serviciilor de paza si protectie trebuie sa indeplineasca urmatoarele indatoriri:

  • să poarte costumul convenit, ecuson cu insemnele firmei, tonfa, lanterna, spray cu gaze iritantlacrimogen, mijloc de comunicare-telefon , mijloace de imobilizare;
  • să cunoască în amănunţime obiectivul şi particularităţile sale;
  • să asigure paza şi apărarea integrităţii tuturor bunurilor si valorilor aflate în interiorul obiectivului;
  • să-şi înştiinţeze de îndată şefii ierarhici despre producerea oricărui eveniment în timpul exercitării serviciului şi despre măsurile luate, acestea fiind aduse în regim de urgenţă la cunoştinţa factorilor de conducere a obiectivului;
  • să sesizeze poliţia despre faptele de natură să prejudicieze patrimoniul obiectivului in paza  şi să dea concursul la prinderea infractorilor şi recuperarea bunurilor şi valorilor;
  • să raporteze în permanenţă factorilor cărora le este subordonat evenimentele legate de îndeplinirea obligaţiilor de serviciu;
  • să păstreze confidenţialitatea deplină în legătură cu activitatea sa şi cu datele şi informaţiile la care are acces în legătură cu obiectivul beneficiarului;
  • să nu părăsească sub nici un motiv postul, decât în condiţii strict prevăzute pentru aceasta, prevăzute în planul de pază;
  • să respecte întocmai regulile interne specifice obiectivului pe care îl deserveşte;
  • să desfăşoare activitatea pentru care a fost angajat cu maximă discreţie şi cu respect pentru beneficiar, angajaţii si clientii acestuia;
  • să coopereze în permanenţă cu factorii desemnaţi de conducerea beneficiarului în scopul unei bune desfăşurări a activităţii de pază şi protecţie;
  • să răspundă pentru prejudiciile cauzate beneficiarului din culpa sa, în strictă conformitate cu legea şi alte acte juridice întocmite pentru realizarea acestei răspunderi;
  • să asigure în măsura posibilităţilor, servicii suplimentare la solicitarea expresă a beneficiarului (informarea si indrumarea cetatenilor, distribuirea numerelor de ordine si a diverselor cereri, etc.)
  • să verifice la terminarea programului sistemul de inchidere: ferestre, usi birouri, magazii;
  • prestatorul este deplin responsabil pentru prestarea serviciilor în conformitate cu graficul de prestare cuvenit. Totodată este răspunzător atât de siguranţa tuturor operaţiunilor şi metodelor de prestare utilizate, cât şi de calificarea personalului folosit pe toată durata contractului;
  • prestatorul este obligat să respecte condiţiile impuse de legislaţia în vigoare privind paza şi protecţia unităţii, protectia muncii, prevenirea si stingerea incendiilor precum şi protecţia mediului;
  • instruirea personalului de paza revine prestatorului precum si răspunderea care incumba din nerespectarea prevederilor legale;
  • prestatorul va suporta sancţiunile aplicate în urma controalelor organelor abilitate, în situaţia în care prestatorul este sancţionat de doua ori, achizitorul va denunţa unilateral contractul;
  • in situaţiile sustragerilor de bunuri din unitate şi în urma cercetărilor efectuate de organele de politie, daca se constata vinovătia agenţilor de pază, prejudiciul va fi recuperat de la prestator;
  • sa consilieze beneficiarul in intocmirea si depunerea in vederea avizarii Planului de paza. 
  1. Obligaţiile achizitorului

9.1 - Achizitorul se obligă să recepţioneze serviciile prestate în termenul convenit.

9.2 - Achizitorul va efectua plata către prestator lunar, in maxim 20 de zile, de  la emiterea  facturii. Factura va fi emisa in prima saptamana a lunii urmatoare prestarii serviciului.

9.3 – Dacă achizitorul nu onorează facturile în termen de 20 zile de la expirarea perioadei convenite, prestatorul are dreptul de a sista prestarea serviciilor. Imediat ce achizitorul onorează factura, prestatorul va relua prestarea serviciilor în cel mai scurt timp posibil.

9.4. -Achizitorul va colabora, atât cât este posibil, cu prestatorul pentru furnizarea informaţiilor pe care acesta din urmă le poate solicita în mod rezonabil pentru realizarea contractului.

9.5 - Achizitorul se obligă să pună la dispoziţia prestatorului orice facilităţi şi/sau informaţii pe care acesta le-a cerut în propunerea tehnică şi pe care le considera necesare îndeplinirii contractului.

9.6 - Achizitorul are dreptul de a verifica si supraveghea desfasurarea serviciilor contractate si de a stabili conformitatea lor cu specificatiile cuprinse in documentatia de atribuire.

9.7 - Achizitorul este autorizat sa emita dispozitiile pe care le considera necesare. Daca prestatorul considera ca dispozitiile achizitorului sunt nejustificate si inoportune, el poate ridica obiectii in mod oficial, dar aceasta nu il absolva de executarea dispozitiilor primite, in afara cazului in care ele contravin prevederilor legale.

9.8 - Achizitorul se obligă să nu iniţieze, pe durata prezentului contract subsecvent si a acordului-cadru o nouă procedură de atribuire, atunci când intenţionează să achiziţioneze servicii care fac obiectul prezentului contract subsecvent si acordului-cadru, cu excepţia cazului în care  prestatorul declară că nu mai are capacitatea de a răspunde solicitărilor

  1.  Sancţiuni pentru neindeplinirea culpabilă a obligaţiilor

10.1. – In cazul in care, din vina sa exclusiva, prestatorul nu reuseste sa isi indeplineasca obligatiile asumate prin contract, achizitorul are dreptul de a deduce din pretul contractului, ca penalitati, o suma echivalenta cu 0,1 % din pretul contractului pentru fiecare zi intarziere.

10.2. - In cazul in care achizitorul nu onoreaza facturile in termen de 20 de zile de la expirarea perioadei prevazute la clauza 9.2, acesta are obligatia de a plati, ca penalitati, o suma echivalenta cu o cota procentuala de  0,1% pe zi  din plata neefectuata.

10.3 - Penalitatile datorate conform clauzelor  10.1 şi 10.2 curg de drept din data scadenţei obligaţiilor asumate conform prezentului contract.

 10.4  Pentru prejudiciul provocat prin neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiilor asumate, care depăşeste valoarea penalităţilor ce pot fi percepute în condiţiile art.10.1 şi 10.2, în completare, părţile datorează si daune interese suplimentare ce se vor stabili de catre instanta.

10.5 - Nerespectarea de către părţi a obligaţiilor prevăzute  în prezentul contract dă dreptul părţii lezate să considere contractul reziliat de plin drept fără nicio altă formalitate şi fără nicio altă procedură judiciară sau extrajudiciară.  Prezentul pact  comisoriu îşi produce efectele de la data scadenţei obligaţiilor neefectuate.

10.6 - Achizitorul îşi rezervă dreptul de a renunţa oricând la contract, printr-o notificare scrisă adresată prestatorului, fără nicio compensaţie, de la deschiderea falimentului împotriva acestuia în condiţiile Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare, cu condiţia că această renunţare să nu prejudicieze sau să afecteze dreptul la acţiune sau despăgubire pentru prestator. În acest caz, prestatorul are dreptul de a pretinde numai plata corespunzătoare pentru partea din contract executată pâna la data denunţării unilaterale a contractului.

 Clauze specifice

 

  1. Garanţia de bună execuţie a contractului

11.1 - Prestatorul se obligă să constituie garanţia de bună execuţie a contractului  in procent de 5% din valoarea contractului fara TVA, respectiv in cuantum de ................ lei, pentru perioada de desfasurare a contractului .

11.2-Garanţia de bună execuţie a contractului se constituie conform Art.40 din HG 395/2016 - retineri succesive din valoarea fara TVA a facturilor emise.

11.3-Garantia de buna executie se va vira in contul deschis de catre PRESTATOR la Trezoreria Statului,cont la dispozitia ACHIZITORULUI.

11.4-Executantul va depune in contul deschis la dispozitia achizitorului 0,5% din pretul contractului fara TVA.

11,5- Garantia de buna executie este anexa la contract si se constituie in termen de 5 zile lucratoare de la data semnarii contractului.

11.6- Achizitorul are obligaţia de a elibera/restitui garanţia de bună execuţie în cel mult 14 zile de la data îndeplinirii de către contractant a obligaţiilor asumate prin contractul de achiziţi publică/contractul subsecvent respectiv, dacă nu a ridicat până la acea dată pretenţii asupra ei.

11.7- In conditiile Art. 41 din HG.395/2016,achizitorul are dreptul de a emite pretentii asupra garantiei de buna executie pe parcursul indeplinirii contractului.

11.8 - Achizitorul are dreptul de a emite pretenţii asupra garanţiei de bună execuţie, în limita prejudiciului creat, dacă prestatorul nu îşi execută, execută cu întârziere sau execută necorespunzător obligaţiile asumate prin prezentul contract, anterior emiterii unei pretenţii

  1. Recepţie şi verificări

12.1 - Achizitorul are dreptul de a verifica modul de prestare a serviciilor pentru a stabili conformitatea lor cu prevederile din caietul de sarcini.

12.2. Achizitorul  are obligatia:

     a) De a verifica si receptiona pontajul  serviciilor prestate in fiecare luna, in termen de 5 zile de la data inregistrarii facturii  depuse in acest sens de catre prestator la sediul achizitorului.

     b) In cazul in care sunt obiectiuni la serviciile prestate, va solicita pe durata celor 5 zile aferent receptiei, clarificarile necesare prestatorului, astfel incat prestatorul sa poata  raspunde in termenul de 2 zile la clarificari fara a se depasi cele 5 zile aferente receptiei.

12.3 - Verificările vor fi efectuate în conformitate cu prevederile din prezentul contract. Achizitorul are obligaţia de a notifica, în scris,  prestatorului, identitatea reprezentanţilor săi împuterniciţi pentru acest scop.

  1. Începere, finalizare, întârzieri, sistare

13.1 - (1) Prestatorul are obligaţia de a începe prestarea serviciilor în timpul cel mai scurt posibil de la primirea ordinului de începere a contractului.

        - (2) În cazul în care prestatorul suferă întârzieri şi/sau suportă costuri suplimentare, datorate în exclusivitate achizitorului, părţile vor stabili de comun acord:

     a) prelungirea perioadei de prestare a serviciului; şi

     b) totalul cheltuielilor aferente, dacă este cazul, care se vor adăuga la preţul contractului.

13.2 - (1) Serviciile prestate în baza contractului trebuie finalizate în termenul convenit de părţi, termen care se calculează de la data începerii prestării serviciilor.

         -(2) În cazul în care: 

  1. orice motive de întârziere, ce nu se datorează prestatorului, sau
  2. alte circumstanţe neobişnuite susceptibile de a surveni, altfel decât prin încălcarea contractului de către prestator,îndreptăţesc prestatorul de a solicita prelungirea perioadei de prestare a serviciilor sau a oricărei faze a acestora, atunci părţile vor revizui, de comun acord, perioada de prestare şi vor semna un act adiţional.

 13.3 - În afara cazului în care achizitorul este de acord cu o prelungire a termenului de prestare, orice întârziere în îndeplinirea contractului dă dreptul achizitorului de a solicita penalităţi prestatorului.

  1. Ajustarea preţului contractului

14.1 -Pentru serviciile prestate, plăţile datorate de achizitor prestatorului sunt calculate prin aplicarea tarifului orar ofertat la numarul  de ore in care s-au prestat serviciile de paza si protectie pentru fiecare obiectiv in parte.

14.2 -Pretul serviciilor prestate poate fi ajustat  in cazul  in care sunt promovate masuri legislative privind cresterea /modificarea salariului minim pe economie.

  1. Amendamente

15.1-Parţile contractante au dreptul, pe durata îndeplinirii contractului, de a conveni modificarea clauzelor contractului, prin act adiţional, numai în cazul apariţiei unor circumstanţe care lezează interesele comerciale legitime ale acestora şi care nu au putut fi prevăzute la data încheierii contractului.

  1. Cesiunea

16.1.- Prestatorului îi este permisă doar cesiunea creanţelor născute din acest contract, restul obligaţiilor rămânând în sarcina partilor contractante, astfel cum au fost stipulate si asumate prin prezentul contract.

16.2– Prestatorul poate cesiona dreptul său de a încasa contraprestaţia serviciului, în condiţiile prevăzute de dispoziţiile Codului Civil.

16.3. - Solicitările de plată către terţi pot fi onorate numai după operarea unei cesiuni în condiţiile 17.2.

  1. Incetarea contractului

17.1. - Prezentul contract inceteaza de plin drept, fara a mai fi necesara interventia unei instante judecatoresti, in cazul in care:

  •  daca una dintre parti este declarata in stare de incapacitate de plati sau a fost declansata procedura de lichidare inainte de inceperea executarii prezentului contract;
  •  una dintre parti isi incalca oricare dintre obligatiile sale, dupa ce a fost avertizata, printr-o notificare scrisa, de catre cealalta parte, ca o noua nerespectare a acestora va duce la rezilierea prezentului contract;
  •  cesioneaza drepturile si obligatiile sale prevazute in contractele subsecvente fara acordul celeilalte parti;
  •   la expirarea termenului pentru care a fost incheiat prezentul contract.

 17.2. - Prevederile prezentului capitol nu inlatura raspunderea partii care in mod culpabil a cauzat incetarea contractului.

      18.Rezilierea contractului

18.1. –În caz de neexecutare de către una din părţi a obligaţiilor contractuale, contractul se consideră reziliat de plin drept, după ce partea care nu şi-a îndeplinit obligaţiile a fost pusă în intarziere în vederea executării acestora.

18.2. –Partile au convenit de comun acord ca prezentul contract poate sa inceteze de plin drept, in temeiul unui pact comisoriu, fara punerea in intarziere a prestatorului, sau fara alta formalitate si fara interventia instantelor judecatoresti, in urmatoarele situatii:

  1. Daca prestatorului ii sunt retrase sau nu obtine autorizatiile, avizele sau orice alte documente necesare executarii obligatiilor contractuale, prevazute in oferta;
  2. Cumularea de catre prestator a penalitatilor pana la o suma echivalenta ½ din suma reprezentand garantia de buna executie totala a prezentului contract;
  3. Isi incalca vreuna dintre obligatiile sale, dupa ce a fost avertizata, printr-o notificare scrisa, de catre cealalta parte, ca o noua nerespectare a acestora va duce  la rezilierea prezentului contract.
  4. In situatia in care prestatorul este sanctionat de doua ori in urma controalelor efectuate de catre organele de control abilitate prin lege in acest sens. 
  1. Subcontractanţi-nu este cazul .
  2. Forţa majoră

20.1 - Forţa majoră este constatată de o autoritate competentă.

20.2 - Forţa majoră exonerează parţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acţionează.

20.3 - Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.

20.4 - Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi să ia orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.

20.5 - Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi încetarea cauzei acesteia în maximum 15 zile de la încetare.

20.6- Dacă forţa majoră acţionează sau se estimează ca va acţiona o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părţi încetarea de drept a prezentului contract, fără ca vreuna din părţi să poată pretindă celeilalte daune-interese.

  1. Soluţionarea litigiilor

21.1 - Achizitorul şi prestatorul vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea contractului.

21.2 - Dacă, după 15 zile de la începerea acestor tratative, achizitorul şi prestatorul nu reuşesc să rezolve în mod amiabil o divergenţă contractuală, fiecare poate solicita ca disputa să se soluţioneze de către instanţele judecătoreşti din România.

  1. Limba care guvernează contractul

22.1 - Limba care guvernează contractul este limba română. 

  1. Comunicări

23.1.  -(1) In acceptiunea partilor contractante, orice notificare adresata de una dintre acestea celeilalte este valabil indeplinita daca va fi transmisa in scris la sediul prevazut in partea introductiva a prezentului contract.

          -(2) Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii cât şi în momentul primirii.

23.2. - In cazul in care notificarea se face pe cale postala, ea va fi transmisa, prin scrisoare recomandata, cu confirmare de primire si se considera primita de destinatar la data mentionata de oficiul postal primitor pe aceasta confirmare.

23.3 - Comunicările între părţi se pot face şi prin telefon, telegramă, telex, fax sau e-mail cu condiţia confirmării în scris a primirii comunicării.

23.4. - Daca notificarea se trimite prin telex sau telefax, ea se considera primita in prima zi lucratoare dupa cea in care a fost expediata.

           Notificarile verbale nu se iau in considerare de nici una dintre parti, daca nu sunt confirmate, prin intermediul uneia din modalitatile prevazute la alineatele precedente.

  1. Legea aplicabilă contractului

 24.1 - Contractul va fi interpretat conform legilor din România.

    Părţile au înţeles să încheie azi ...........2025. prezentul contract în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.

           Achizitor                                                                            Prestator

      DDSP Focsani                                        

    

          Director  ,  

         Ec.Dănilă Ion Viorel                                                     ………………………..

         

        Contabil sef

      Ec. Bucur Dumitra

 

        Viza CFPP

      Ec. Bucur Dumitra

      

        Achizitii,

      Ing. Labusca Petru

    

     Responsabil contract

       Ing.Grosu Adrian

 -------------------------------------------------------

FORMULARE

Operator economic

  ____________________

    (denumirea/numele)

 

DECLARATIE PRIVIND CONFLICTUL DE INTERESE

 

Subsemnatul __________________________________, reprezentant imputernicit al _____________________________________(denumirea si datele de identificare ale operatorului economic)

a) declar pe propria raspundere, sub sanctiunea excluderii din procedura si sub sanctiunile aplicate faptei de fals in acte publice, ca nu ma aflu in situatiile prevazute la art. 59si art. 60 din Legea 98 / 2016 privind achizițiile publice.

 In sensul celor de mai sus, depun anexat prezentei declaratii

Certificat constatator eliberat de Ministerul Justitiei - Oficiul Registrului Comertului (sau echivalent in cazul persoanelor juridice straine) SAU

Extras din Registrul actionarilor, certificate de administrator, in cazul societatilor pe actiuni, din care sa rezulte ca nu avem membrii în cadrul Consiliului de Administraţie/organului de conducere sau de supervizare şi/sau are acţionari ori asociaţi semnificativi persoane care sunt soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al doilea inclusiv ori care se află în relaţii comerciale cu persoanele nominalizate in Anexă.

Subsemnatul declar ca informatiile furnizate sunt complete si corecte in fiecare detaliu si inteleg ca autoritatea contractanta are dreptul de a solicita, in scopul verificarii si confirmarii declaratiilor, orice documente doveditoare de care dispun.

Totodata, declar ca am luat la cunostinta de prevederile art 292 « Falsul in Declaratii » din Codul Penal referitor la « Declararea necorespunzatoare a adevarului, facuta unui organ sau institutii de stat ori unei alte unitati in vederea producerii unei consecinte juridice, pentru sine sau pentru altul, atunci cand, potrivit legii ori imprejurarilor, declaratia facuta serveste pentru producerea acelei consecinte, se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda».

Data                                                                      Numele  si prenumele  semnatarului

.............................                                                ..................................................                                                                  

     Capacitate de semnatura .....................................................          

     Semnatura ofertantului /reprezentantului ofertantului              .....................................................

 

 

OPERATOR ECONOMIC..........................

(denumirea/numele)

  

FORMULAR DE OFERTĂ

 

Către ...........................................................................................  (denumirea autorităţii contractante şi adresa completă)

  1. Examinând documentaţia de atribuire, subsemnaţii, reprezentanţi ai ofertantului ........................................................................ (denumirea/numele ofertantului) ne oferim ca, în conformitate cu prevederile şi cerinţele cuprinse în documentaţia mai sus mentionată, să prestăm .............................................................................(denumirea serviciului) pentru suma de .............................................................................(suma în litere şi în cifre, precum şi moneda ofertei) platibilă după recepţia serviciilor, la care se adaugă TVA în valoare de ................................................... (suma în litere şi în cifre, precum şi moneda ofertei).
  2. Ne angajăm ca, în cazul în care oferta noastră este stabilită câştigătoare, să prestăm serviciile ………………………………………., în graficul de timp solicitat de autoritatea contractantă.
  3. Ne angajăm să menţinem această ofertă valabilă pentru o durată de ................................................................................... zile (durata în litere şi cifre)

respectiv până la data de ............................ (ziua/luna/anul) şi ea va rămâne obligatorie pentru noi şi poate fi acceptată oricând înainte de expirarea perioadei de valabilitate.

  1. Am înţeles şi consimţim că, în cazul în care oferta noastră este stabilită ca fiind câştigătoare, să constituim garanţia de bună execuţie în conformitate cu prevederile din documentaţia de atribuire daca este cazul.
  2. Precizăm că: (se bifează opţiunea corespunzătoare)

 |_| depunem ofertă alternativă, ale carei detalii sunt prezentate într-un formular de ofertă separat, marcat în mod clar „alternativă”/”altă ofertă”.

 |_| nu depunem ofertă alternativă.

  1. Până la încheierea şi semnarea contractului de achiziţie publică aceasta ofertă, împreună cu comunicarea transmisă de dumneavoastră, prin care oferta noastră este acceptată ca fiind câştigătoare, vor constitui un contract angajant între noi.
  2. Înţelegem că nu sunteţi obligaţi să acceptaţi oferta cu cel mai scăzut preţ sau orice ofertă primită.

Data _____/_____/_____

...............................................................................,

(nume, prenume şi semnătură),

 

în calitate de ............................................ legal autorizat să semnez oferta pentru şi în numele .................................................................. (denumirea/numele operatorului economic) 

 

 

INFORMAŢII GENERALE

 

Denumirea/numele:…………………………………………………………..

Codul fiscal:…………………………………

Adresa sediului central:………………………………………………………………….

Telefon:……………………………………………………….

Fax: ………………………………………………….

Telex: ………………………………………………..

E-mail:………………………………………………..

Certificatul de înmatriculare/înregistrare................................……………………………………...….

(numărul, data şi locul de înmatriculare/înregistrare)

Obiectul de activitate, pe domenii:..........................................…..……………………….……………

(în conformitate cu prevederile din statutul propriu)

Birourile filialelor/sucursalelor locale, dacă este cazul: .........…..................…………………………

(adrese complete, telefon/telex/fax, certificate de înmatriculare/înregistrare)

Principala piaţă a afacerilor:……………………………………………………………………………

Cifra de afaceri pe ultimii 3 ani:

Anul

Cifra de afaceri anuală la 31 decembrie - (mii lei)

Cifra de afaceri anuală la 31 decembrie - (echivalent euro)

1       2022

 

 

2       2023

 

 

3       2024

 

 

Media anuală:

 

 

 

Notă: Echivalenţa Leu – valuta se calculează potrivit cursului mediu comunicat de B.N.R. şi valabil pentru fiecare din anii menţionaţi mai sus.

 

    OPERATOR  ECONOMIC

  ___________________________

 (denumirea/numele,semnatura)

-----------------------------------------------------------------

Descarca PDF:

anunt participare

caiet de sarcini

anexa 2

anexa 3

acord cadru

contract servicii

Formulare:

declaratie conflict interese

formular oferta

informatii generale